I menyvalet Ansökan Sfi > Skapa anmälan kan du som administratör, skapa en anmälan åt en sökande.
För det här menyvalet öppnas en ny flik där du anger den sökandes fullständiga personnummer för att skapa en anmälan på liknande sätt som den sökande gör om de loggar in själv.
Personen måste vara folkbokförd eller tillhöra en kommun som ni via Inställningar är en godkänd kommun en sökande ska komma från.
- Skriv fullständigt personnummer på den sökande och välj personen
- Klicka på Gå vidare
- Fyll i alla obligatoriska uppgifter under Registrera uppgifter och klicka på Gå vidare
- Kontrollera att uppgifterna är korrekta och se till att markeringen Jag vill ha kvittens på min anmälan till min e-postadress är markerad för att den sökande ska få kännedom om sin anmälan. Klicka på Skicka in anmälan
- När du skickar in anmälan landar du i Sökandeöversikten med den anmälan du nyss skapade.