Edleva AI support

Edleva AI support bot svarar dig på frågor gällande användning av Edlevo baserat på Edlevos hjälpsystem.

Hur gör jag?

  1. Välj Edleva supportbot i menyn
  2. Ställ en fråga
  3. Svaret presenteras
  4. Senaste frågor visas under Historik
  5. Vill du spara en fråga/svar till senare kan du antingen
    1. Välja att ”Pinna” en tidigare fråga
    2. Kopiera fråga / svar. Detta gör du via kopieraknappen under svaret

Svar

Underlagen för svar uppdateras regelbundet. En AI svarar utifrån sannorlikheter och kan däför ibland ha tolkat frågan fel. Om svaret är missvisande eller dåligt av andra skäl, ge oss då återkoppling via ”Tumme ned” och skriv gärna en kommentar varför du upplevde svaret som dåligt. Observera att svar ges utifrån all funktionalitet för en eller flera skolformer i Edlevo, så svar kan baseras på funktioner som du som använare inte har eller ni som kund köpt in.

 

Hur fungerar det?

Edleva tillförs och tränas löpande uppdaterade hjälpsidor. Använd gärna tumme upp eller ned för att ge oss återkoppling på om svaret var bra eller mindre bra så vi kan uppdatera och träna Edleva för att bli bättre!

Hantering av personuppgifter

Inga personuppgifter skickas till AI-modellen som Edleva bygger på. Edleva chatbot är också granskad utifrån EU AI Act samt Diggs riktlinjer för generativ AI inom offentlig förvaltning.

Obs! Inga personuppgifter ska anges i frågan! 

 

Läs mer om Tietoevry och Responsible AI