Anmäl ändrad placeringsform
Innehållsförteckning
1. Beskrivning av funktionen
2. Nuvarande och kommade placeringsform
3. Information från kommunen
4. Registrera ny anmälan för placeringsform
1. Beskrivning av funktionen
Anmäl ändrad placeringform är en tjänst som gör det möjligt för vårdnadshavare att anmäla om barnet är i behov av mer eller mindre tid inom barnomsorgen.
Inkomna anmälningar hanteras av administratör inom kommunen.
Vilka funktioner som är tillgängliga i tjänsten kan variera beroende på din kommuns inställningar.
2. Nuvarande och kommade placeringsform
Här visas barnets eventuella nuvarande och kommande placeringsform.
Om du har en påbörjad anmälan kan du följa vilken status anmälan är i.
- Inväntar handläggning från kommunen = Denna status visas när anmälan är registrerad och ligger för granskning hos din kommun.
- Ofullständig = Denna status visas när anmälan måste kompletteras.
- Ofullständig (uppdaterad) = Denna status visas när anmälan har kompletteras.
- Godkänd = Denna status visas när den registrerade anmälan är godkänd.
- Aktiv = Denna status visas vid en nuvarande anmälan.
En kommande anmälan går att editera så länge den inte är godkänd.
Du kan ta bort en anmälan så länge den inte är aktiv.
För att ta bort eller editera en anmälan så klickar du på aktuell rad.
3. Information från kommunen
I detta steg visas information om anmälan för ändra placeringsform som du behöver läsa och markera att du har tagit del av informationen innan du kan gå vidare.
4. Registrera ny anmälan för placeringsform
Här fyller du i relevanta uppgifter för Anmäl om förändrad placeringform.
Beroende på din kommuns inställningar så har du har möjlighet att ange Behovsgrund för placering, Startdatum, bifoga dokument och ange extrainformation gällande anmälan..
För bifogade dokument så stödjer systemet dessa filformat: pdf, jpg, jpeg, png, doc, docx, xls, xlsx. Storleken på varje bifogad fil får max vara 25 MB.